Veelgestelde vragen

Geen saaie handleiding doorbladeren, maar snel en eenvoudig antwoord op de meest voorkomende vragen.
Zolang ze maar over beveiligingen gaan.

  • Ik wil mijn onderhoudscontract opzeggen. Hoe kan ik dit regelen?

    Jammer dat je ons gaat verlaten. Het beste kun je ons mailen op info@hetbeveiligingsicoon.nl om een schriftelijke opzegging door te geven.

  • Ik ondervind wat problemen aan mijn systeem. Waar kan ik terecht?

    Wat vervelend dat je een probleem ervaart. Gelukkig is de oplossing vaak snel geregeld. Telefonisch contact is tijdens kantooruren zo geregeld via 078-3033700 en als je een dringende storing hebt buiten kantoortijd, kun je bellen naar 078-30337001 Mailen kan natuurlijk ook via info@hetbeveiligingsicoon.nl .  Ook kun je ons bereiken via het contact formulier.

  • Ik ondervind wat problemen aan mijn applicatie. Wat moet ik doen?

    Voor vragen over het installeren of instellen van uw app verwijzen wij je door naar onze support pagina. Hier vindt je de meest voorkomende gebruikershandleidingen en instructiefilmpjes terug. Mocht je er toch niet uitkomen dan vernemen wij dat graag!

  • Ik ga binnenkort verhuizen! Wat nu?

    Tenzij het systeem geleased is, is deze volledig jouw eigendom. We gaan ervan uit dat je tevreden bent met het product en onze dienstverlening. Het is mogelijk om het systeem mee te verhuizen. Zeker wanneer deze nog niet zo oud is, kan dit natuurlijk interessant zijn. Je kan er voor kiezen het zelf voorzichtig af te koppelen maar het is ook mogelijk om ons daarvoor in te schakelen. Laat je de spullen liever achter dan kan de nieuwe pandeigenaar ons altijd contacteren om een en ander over te zetten. Mail of bel ons om te kijken hoe we je het beste van dienst kunnen zijn.

    Heeft u een lopend contract of meldkameraansluiting? Vergeet deze dan ook niet op te zeggen. Opzeggen bij HBI kan door een mail te sturen aan info@hetbeveiligingsicoon.nl

    Het opzeggen bij uw meldkamer kunt u doen door te mailen/bellen met de bij u bekende gegevens. 

  • Kan ik het alarmsysteem ook aanzetten wanneer ik thuis ben?

    Dat kun je zeker! Sterker nog, wij houden hier standaard rekening mee wanneer wij een beveiligingsplan voor je opstellen. Hoe vaker het systeem aanstaat, hoe veiliger de woning is. Belangrijk hierin is dat we erop mikken een comfortabele en leefbare situatie te creëren. Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat je de schild van de woning op alarm kan zetten en dus gewoon binnen door het huis heen kunt lopen.

  • Is de meldkamer wel noodzakelijk?

    Nee, tenzij je verzekeraar dit verplicht stelt. Wel is het raadzaam het systeem aan te sluiten op de meldkamer. Zo weet je zeker dat er iemand een oogje in het zeil houdt, ook wanneer je dit zelf even niet kunt. Anders dan enkel een doormelding naar de applicatie, is een meldkamer bevoegd om bij een geverifieerd alarm eventuele hulpdiensten in te schakelen.

  • Ik wil graag een alarmsysteem maar liever geen maandelijkse kosten. Is dit mogelijk?

    Dit is zéker mogelijk. Bij ons ben je niet verplicht een onderhoudscontract of meldkamercontract aan te gaan. Wel adviseren wij het alarm periodiek te laten controleren. Met een all-in-service overéénkomst hoef je nergens meer over na te denken. Wij houden dan voor je bij wanneer het systeem onderhoud behoeft en zullen contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. De batterijen die wij nodig hebben om het systeem te onderhouden zijn inclusief en bij eventuele storingen komen wij langs zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen. Doe je het toch liever zelf, of bel je ons liever wanneer je dat nodig acht is dat ook geen enkel probleem.

  • Wat zijn de kosten voor het aanleggen van een beveiligingssysteem?

    Dit is afhankelijk van je woonsituatie en je wensen. Als je hierover meer wilt weten is het verstandig een vrijblijvend adviesgesprek met ons in te plannen. Onze adviseurs zullen je wensen en situatie in kaart brengen en aan de hand daarvan een plan op maat maken. Daaruit voort komt dan een passende offerte. Wanneer je vooraf alvast een indicatie zou willen hebben adviseren wij je even telefonisch contact met ons op te nemen. We zullen ook dan de tijd voor je nemen en wat globale vragen stellen. Mocht dit bedrag je aanspreken kun je altijd nog overgaan op een vrijblijvend bezoek, of direct spijkers met koppen slaan en de offerte door ons uit laten werken.

  • Ik heb huisdieren, is dit een probleem voor het alarmsysteem?

    Nee, met de techniek van nu gaan huisdieren en een alarmsysteem prima samen!

    Het vergt wel een aanpak en we gaan het niet mooier maken dan het is, het is een benadeling van het systeem. Echter liever een benadeeld systeem dan geen systeem. Het liefst laten we je huisdier “rekening” houden met het alarm, maar als dit niet gaat is andersom een prima alternatief.

  • Zijn jullie systemen te bedienen of bekijken met een applicatie.

    Gemak dient de mens en dat gaat ook zeker op voor beveiligingstoepassingen.

    Op dit moment zijn remote oplossingen niet meer uit ons leven weg te denken. Door gebruik te maken van applicaties kun je altijd en overal jouw woning of kantoor in de gaten houden. Door de apps kun je zelfs je camera installatie proactief laten beveiligen omdat je al een melding kunt krijgen wanneer iemand bijvoorbeeld de oprit op loopt.

  • Mijn verzekeraar stelt dat ik een alarminstallatie moet hebben. Kan ik bij jullie terecht?

    Wij zijn aangesloten bij de VEB (Vereniging Erkende Beveiligingsbedrijven) onder lidmaatschapsnummer: 18886. Wij zijn bevoegd om beveiligingsdocumenten uit te schrijven van Klasse 1 t/m 4. Wil je weten of wij wat voor je kunnen betekenen, neem dan contact met ons op.

  • Wie of wat is jullie doelgroep?

    Wij hebben niet een specifieke doelgroep. Wij verwelkomen iedereen als klant. Of je nou valt in een hoog risico klasse, of dat je enkel je chalet wilt beveiligen, wij kunnen je helpen!

    Ons klantenbestand is erg uiteenlopend. Van een eenmanszaak tot grote fabrieken en warehouses, van een knusse tussenwoning tot een groot landgoed. Een veilig gevoel is belangrijk voor iedereen en zeker niet toe te dichten aan een specifieke doelgroep.

  • Het Beveiligingsicoon is niet de enige aanbieder van beveiligingssystemen. Waarom zou ik voor jullie kiezen?

    Als je voor ons kiest, dan kies je voor een betrouwbare organisatie met betrokken en goed opgeleid personeel. Wij zijn een jong team die onze liefde voor het vak uit willen stralen.

    Door onze korte lijntjes hebben we een prima bereikbaarheid en kennen we onze klanten goed.

    De producten waar we mee werken worden door onszelf grondig getest voordat we deze het veld in brengen. Mocht er onverhoopt toch een keer iets mis zijn, hebben wij altijd kosteloos een nazorgperiode van 8 weken. Dit uiteraard naast de wettelijk bepaalde fabrieksgaranties

  • Wat kan ik verwachten van een vrijblijvend adviesgesprek?

    Allereerst zullen wij ons natuurlijk netjes aan je voorstellen en bespreken wie we zijn en waar we voor staan. Daarna zullen we je vragen wat de wensen zijn en wat we voor je kunnen betekenen. Waar komt de vraag vandaan? Waarom zijn we uitgenodigd? Op basis van de verkregen antwoorden gaan we kijken welk van onze diensten jouw belangen het best behartigen. Indien gewenst kunnen we wat producten demonstreren, waardoor je net wat meer gevoel krijgt bij het systeem. Ons uitgangspunt is altijd dat we kijken naar de eventuele verzekeringseisen en wet & regelgeving, maar ook op zoek gaan naar een werkbare en comfortabele situatie. Als er geen comfort is, wordt beveiliging vaak naar het tweede plan geschoven en in dat geval heeft het zijn doel dus niet bereikt. De uitdaging voor ons ligt dan ook bij het in balans brengen van deze twee factoren.

  • Ik wil graag een beveiligingssysteem aanschaffen, wat past het beste bij mij?

    Wat het beste bij jou past dat hangt geheel af van de situatie en van je wensen. Wat wil je ermee bereiken? Wil je je auto beschermen? Of wil je inbrekers weren?

    Camera’s kunnen een afschrikwekkend effect hebben, maar door de regel genomen zijn deze bedoeld voor achteraf. Bijvoorbeeld als je auto is onder gekrast of wanneer je ineens een lekke band aantreft. Camera’s kunnen je dan helpen te achterhalen wat er precies gebeurd is. Tegenwoordig kunnen camera’s steeds vaker ook proactief wat voor je betekenen door een melding te sturen wanneer er iemand de tuin in loopt.

    Echter wanneer het doel is om onbevoegden uit het pand te houden, zou een alarmsysteem vermoedelijk meer van dienst zijn. Een alarmsysteem zorgt er immers voor dat de situatie voor een inbreker zo onaangenaam als mogelijk gemaakt wordt en vaak een grote schrikreactie teweeg brengt. Een inbreker zal hierdoor niet rustig zijn gang blijven gaan en jij zal niet verrast worden als je bijvoorbeeld boven op bed ligt. Ondanks dat camera’s alsmaar populairder worden, zien wij camera’s meer als een verlengstuk van een goede alarminstallatie.

Een moment geduld aub..